Асоціація кінокомісій України, яку очолює голова Тернопільської кінокомісії заступник Тернопільського міського мера Леонід Бицюра, і Одеська кіностудія на чолі з Андрієм Осіповим підписали Меморандум про співпрацю. З цієї нагоди у Тернопільському прес-клубі відбулася пресконференція. Її організатори назвали з’яву цього документу знаковою подією.
Важко зараз переоцінити роль кінокомісій, які в останні п’ять років з’явилися майже в усіх регіонах України. Всеукраїнська Асоціація, яка об’єднала майже півтора десятка цих напівдержавних громадських організацій, значно активізувала розвиток кіноіндустрії, надавши суттєву підтримку народженню і розвитку українського кіно.
Передовий досвід роботи таких об’єднань світу, а створювали їх там у середині минулого століття, показав, що вигода тут обопільна для творців кіно і регіонів, у яких вони народжуються. По-перше, відчуваючи на всіх стадіях знімального процесу підтримку і вирішення рутинних питань, які беруть на себе кінокомісії, кінематографісти виконують свою роботу без зайвих проблем. А врегулювання правил зйомок в подальшому вигідне не тільки для промоції та піару, скажімо, Тернополя, а також може принести місту і регіону реальні фінансові інвестиції. Як зазначив Леонід Бицюра, для Тернопільщини це своєрідний варіант процвітання. Економісти підрахували, що вкладення одного євро в кіноіндустрію віддає доходи від 5 до 7 євро в інші галузі.
Передовий досвід роботи таких об’єднань світу, а створювали їх там у середині минулого століття, показав, що вигода тут обопільна для творців кіно і регіонів, у яких вони народжуються. По-перше, відчуваючи на всіх стадіях знімального процесу підтримку і вирішення рутинних питань, які беруть на себе кінокомісії, кінематографісти виконують свою роботу без зайвих проблем. А врегулювання правил зйомок в подальшому вигідне не тільки для промоції та піару, скажімо, Тернополя, а також може принести місту і регіону реальні фінансові інвестиції. Як зазначив Леонід Бицюра, для Тернопільщини це своєрідний варіант процвітання. Економісти підрахували, що вкладення одного євро в кіноіндустрію віддає доходи від 5 до 7 євро в інші галузі.
– Для мене, як адміністратора, це питання розвитку нашого краю. У нас нема повноцінної економіки, тому креативна індустрія може бути шансом для області. Так, завдяки меморандуму, можна активізувати роботу кінокомісій країни. Також, це дозволить залучати міжнародних та національних кіноагентів на локальний рівень, зробить інтенсивний поштовх для активізації туризму. А ще наша робота спрямована на організацію культурно-освітніх заходів. У Тернополі маємо два потужних кінофестивалі: «Кінохвиля» і «Кінохвилька». Кінокомісія долучилася до проведення кастингів на ролі у вітчизняних фільмах, через які пройшло понад дві тисячі людей, понад два десятки знялися у фільмах, в тому числі і в головних ролях. При місцевих зйомках ми забезпечували організацію масових сцен. Для когось це був захід у професію. Асоціація ініціювала створення Гільдії українського кіно. У черговому 13 пітчингу Державної агенції з питань кіно Тернопільська кінокомісія є заявником і планує заробити гранд до 12 млн. грн.. для свого дебютного фільму. Напрацьовані кінокомісією спільно з державотворцями законопроекти, стали Законами України. Зокрема, з цього року розпочинається фінансування роботи кінокомісій з державного бюджету,- сказав Леонід Олексійович. Він переконаний, що підписання документів про співпрацю – це завжди крок вперед. Угода з продюсерським центром ІнсайтМедіа і Одеською кіностудією забезпечила зйомки фільму «Червоний без лінії вогню» у Бережанах і Кременці.
Голова наглядової ради Одеської кіностудії Андрій Осіпов тепло відгукнувся про співпрацю з кінокомісією нашого обласного центру. Він сказав, що в Тернополі є ті люди і та енергія, яка дозволяє саме цьому місту біти лідером в українській кінематографії. Принагідно одесит подякував жителям Бережан і Кременця, які з великою любов’ю приймали акторів і самі з ними грали у фільмі «Червоний. Без лінії фронту». На завершенні ще один спільний фільм Одеської кіностудії, кінокомпаній з Туреччини і Грузії та Тернопільської кінокомісії – «Фортеця Хаджибей». Прем’єру цього історичного фільму про задунайського козака, який воює на стороні турків проти військ Катерини 2, запланували на 14 жовтня. У Тернополі обов’язково буде допрем’єрний показ. На стадії готовності і фільм «Антон». Планують спільними силами одеські кінематографи із нашою кінокомісією зняти фільм «Тепер я турок, не козак». Одеська кіностудія модернізується, оновлюється. Адже на ній знімати фільми почали раніше, ніж в Голлівуді. До сторіччя студії вийшла пам’ятна ювілейна монета, яку пан Осіпов запропонував дати журналістові, який задасть найцікавіші запитання.
Андрій Осіпов назвав підписання документу важливий кроком, який сприятиме виготовленню та популяризації національної кінематографії, залучить кінокомісії України до створення якісного вітчизняного кіно.
Серед іншого, я поцікавилася планами кіновиробників щодо зйомок на локаціях Тернопільщини. Леонід Бицюра відповів, що формують базу даних таких локацій.
– Режисерів вражає автентика, дух нашого краю, незайманість природи. Ми прагнемо залучити кінематографістів у Струсівську громаду, там неймовірне старе кладовище. Потужний потенціал для кінематографістів складають Теребовлянський, Монастириський, Чортківський райони. Йшла мова про наші неповторні карстові печери, що на півдні області. Для організації знімальних майданчиків потрібен доступ до цих об’єктів, підведення світла, наявність доріг. Це все перспектива, як розвитку кінематографа, так і розвитку регіону. Ми набуваємо досвіду в цій галузі і робимо поступ вперед, – сказав Леонід Бицюра.
А після відповіді на моє запитання, обидва учасники прес-конференції визначили, що питання розвитку спільної справи – цікаве і актуальне, мотивуюче, бажане і заохочуюче. І вручили мені пам’ятну монету , присвячену сторіччю Одеської кіностудії.
Немає коментарів:
Дописати коментар